MENY
MENY

Våra allmänna köpvillkor

På denna sida finner du de köpvillkor som gäller vid köp i vår nätbutik www.poshliving.se. Vid köp i våra butiker på Sveavägen 41 och i MOOD Stockholm gäller delvis andra villkor. Kontakta vår kundtjänst på e-mail weborder@poshliving.se eller telefon 08-23 51 55 om du har några frågor.

Köp

Avtal om köp mellan dig och Posh Living AB ingås när vårt ordersystem skickat autogenererad orderbekräftelse till dig på e-mail avseende den beställning du gjort i vår nätbutik. Orderbekräftelsen skickas med automatik vid den tidpunkt din kortbetalning har godkänts.

Vi reserverar oss för att produkter på vår hemsida inte alltid korrekt motsvarar faktiskt utseende. Produktbilder på din dator kan uppfattas felaktigt eller avvikande beroende på vilken dator och dataskärm du har samt vilka inställningar som gjorts i din dator.

Kontakta vår kundtjänst om du är missnöjd med varor som du har beställt online från vår hemsida. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Du måste vara minst 18 år för att handla i vår nätbutik.

Priser

Priser är angivna med vid var tid gällande mervärdesskatt, för närvarande 25 procent.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser med anledning av ändrade inköpspriser, nya avgifter och skatter, valutaförändringar och liknande. Justering sker vid tidpunkt Posh Living finner lämpligt, dock senast vid leverans av beställd vara. Vidare förbehåller vi oss rätten att justera felaktiga prisangivelser som skett på grund av misstag.

Leverans

– Hämta dina varor i vår butik

Du kan utan kostnad och under gällande öppettider hämta dina varor i våra butiker i Stockholm. Vi kontaktar dig per email eller telefon så snart varorna finns hos oss för avhämtning.

– Leverans i Sverige

Våra varor skickas med Schenker eller annat fraktbolag och kan hämtas på anvisat utlämningsställe efter att du erhållit avisering.

Leverans av större försändelser, te.x. mattor kan i vissa fall ske hem till dörr efter avisering. Hemleverans sker vardagar kl 8-16.

Vi utför inte leveranser till fjällvärlden, delar av skärgården och andra platser som anses svåråtkomliga eller medför förhöjda fraktkostnader.

– Leverans utomlands

Vi kan för närvarande inte utföra leveranser till utlandet.

– Leveranskostnad

Hos Posh Living har du fri frakt när du handlar för mer än 1000 kr online. Handlar du för mindre än 1000 kr så ser du den slutgiltiga fraktkostnaden när du kommit till kassan. Denna kostnad varierar från produkt till produkt och bestäms bland annat av vikt och volym på försändelsen. Det utgår inte någon leveranskostnad när du själv hämtar dina varor i någon av våra butiker i Stockholm.

Vissa av våra varor kan ej köpas via nätbutiken vilket anges under respektive vara.

– Outlösta försändelser och ej mottagna varor

Vi debiterar 150 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

– Leveranstid

Normal leveranstid är ca 2-7 arbetsdagar när varan finns i lager, för beställningsvaror gäller ca 2-6 veckor. Vid köp av en beställningsvara återkommer vi med beräknad leveranstid via mail inom en vecka efter genomfört köp. Om du vill ha information om leveranstid gällande en specifik vara är du alltid välkommen att kontakta weborder@poshliving.se. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid sker leverans till dig när samtliga varor kommit till vårt lager. Om du önskar delleveranser ber vi dig meddela detta i din beställning eller kontakta vår kundtjänst på e-mail weborder@poshliving.se.

Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, så som bland annat strejk, krigsutbrott, naturkatastrofer och andra liknande omständigheter som står utanför vår kontroll.

Betalning

I vår webbshop kan du betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller banköverföring. Du kan läsa Klarnas allmänna villkor här.

Ångerrätt

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Vid retur av varor betalar du själv returfraktkostnaden på 59 kronor oavsett vikt eller storlek på paketet. Använd helst samma påse eller kartong som du fått varorna i. Den returnerade varan skall vara oskadad, oanvänd och följesedel/faktura skall bifogas. Den medföljande returfraktsedeln är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste ombud. (I vissa fall då en vara skickas direkt från leverantör så finns ingen bifogad returfraktsedel. Kontakta då vår kundtjänst eller maila oss på weborder@poshliving.se för att få hjälp med returen). När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen. Summan för returfrakten dras sedan från varuvärdet vi betalar tillbaka. Det går också bra att komma in till någon av våra butiker och returnera varan utan kostnad.

– Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte fullt ut om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. I samband med att du beställer en vara på vår webbplats som inte omfattas av ångerrätten får du klar och tydlig information om det innan du lägger din beställning.

Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Posh Living står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var noggrann med hur du förpackar varorna. Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur och se om vi mottagit den.

Byte av vara

Du kan i de flesta fall lämna tillbaka en vara och välja en annan vara inom 14 dagar från leverans. Kontakta då först vår kundtjänst eller maila oss på weborder@poshliving.se med uppgifter om vad du vill byta till. Vid byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden på 59 kronor oavsett vikt eller storlek på paketet. Använd helst samma påse eller kartong som du fått varorna i. Varan du vill byta skall vara oskadad, oanvänd och följesedel/faktura skall bifogas. Den medföljande returfraktsedeln är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste ombud. (I vissa fall då en vara skickas direkt från leverantör så finns ingen bifogad returfraktsedel. Kontakta då vår kundtjänst eller maila oss på weborder@poshliving.se för att få hjälp med bytet). När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner bytet. Det går också bra att komma in till någon av våra butiker och byta varan för att undvika returfraktkostnaden. Bytesrätt gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Vi accepterar inte returer av bäddlinne där förpackningen är bruten.

Posh Living står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för försändelser tillbaka till oss. Var noggrann med hur du förpackar varorna. Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur och se om vi mottagit den.

Reklamation av vara

Du har rätt till tre års reklamationsrätt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen förutsatt att du meddelar oss inom rimlig tid från det att du upptäckte felet i varan. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en felaktig vara. När vi mottagit ett gällande reklamationskrav kommer vi att kontakta dig för vidare hjälp. Vid retur av giltigt reklamationskrav står vi självfallet för returkostnaden.

Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Garantier

Garantivillkoren varierar beroende på varumärke och vilken sorts vara det är fråga om. Kontakta vår kundtjänst om du har frågor om en viss varas garantivillkor.

Personuppgifter

Vi hanterar alla dina personuppgifter enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen. De uppgifter du lämnat till oss används endast i våra datasystem i syfte att fullfölja din order och i övrigt ge dig god service. Våra åtaganden omfattar fullgörande av leverans av beställda varor, lämna information om orderstatus samt informera dig om våra nyheter, kampanjer och erbjudanden.